مقالات

شستشوی حوله با ماشین لباسشویی صنعتی

شستشوی حوله با ماشین لباسشویی صنعتی

یکی از مهم ترین شاخصه های یک هتل و یا بیمارستان خوب، نحوه ی شستشو و میزان بهداشت حوله های آن می باشد که شستشوی حوله در این اماکن با ماشین های لباسشویی صنعتی می باشد. بهداشت حوله در مراکز عمومی مانند هتل ها، بیمارستان ها و استخرها امری بسیار ضروری و حیاتی است؛ در واقع، رمز موفقیت این اماکن، در حفظ بهداشت و جلب رضایت مشتری، بهداشت حوله ها و ملحفه های آن می باشد. اما شستشوی حوله ها در ماشین های لباسشویی صنعتی بزرگ دارای نکاتی است که با رعایت آن می توان از بروز قارچ و باکتری در حوله جلوگیری نمود و بهداشت را رعایت کرد. ما در تیم حوله هنر این نکات را برای شما شرح داده ایم. برای دانستن روند شستشوی حوله با ماشین های لباسشویی صنعتی با ما همراه باشید.

حوله ها می توانند در مکان های مرطوب و به علت عدم شستشو باعث بوجود آمدن قارچ ها و باکتری ها باشند؛ که شستشوی صحیح و مداوم، این قارچ ها و باکتری ها را از بین خواهد برد. هم چنین استفاده مشترک حوله، در صورت عدم شستشوی مداوم، باعث انتقال بیماری های پوستی و واگیردار خواهد شد.

ویژگی حوله در مکان های نیمه عمومی

رنگ حوله ها در این اماکن باید به رنگ روشن سفید باشد. تا بتوان به راحتی از روی رنگ حوله میزان تمیزی آن را تشخیص داد.

حوله ی اماکن نیمه عمومی باید آبگیری زیادی داشته باشد. در واقع حوله باید دارای کارایی خیلی خوبی برای استفاده ی حداکثر، داشته باشد.

حوله در مکان های نیمه عمومی باید کیفیت خوب خود را حفظ کرده باشد. بافت آن محکم بوده و پرز ندهد. هم چنین تغییر رنگ و جنس نداشته باشد. بدین ترتیب می توان گفت حوله سالم بوده و بیش از حد کهنه و آلوده نشده است.

مکان شستشوی حوله در هتل ها

در مکان های نیمه عمومی مانند هتل ها نیازمند فضایی به اسم (خانه داری) می باشیم. این مکان دارای کارکردهایی است که یکی از آن ها جمع آوری حوله های کثیف و انتقال این حوله ها، به طبقه لاندری می باشد. لاندری یا همان خشک شویی برای شستن ملحفه ها و حوله های کثیف است. که بعد از هر استفاده باید تعویض و شسته شوند. لاندری ها معمولا برای هتل ها هزینه بر هستند. اما ضرورت جمع آوری جداگانه‌ حوله ها و شستن مرتب آن ها وجود لاندری ها را نیز واجب می کند.

شاید بنظر دور از ذهن باشد. اما با رعایت کردن نکات ساده در شستن حوله ها، می توان عمر مفید نگهداری آن ها را افزایش داده و بهداشت آن ها را نیز تضمین کرد. در ادامه به این سری نکات اشاره خواهیم کرد.

دفعات شستن

دفعات شستن حوله ها در هتل ها و استخر ها و…، به تعداد دفعات استفاده‌ آن ها بستگی دارد، و در صورت استفاده روزانه از حوله ها، باید هرروز شسته شوند. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که شستن مداوم حوله ها باعث خراب شدن سریع آن ها بوده و این امر به صرفه نیست؛ اما باید گفت که بهداشت مشتری و مجموعه قطعا باید اولویت کار این چنین مجموعه هایی باشد.

شستشو با دمای بالا

همان طور که اشاره کردیم در صورت عدم شستشوی مکرر و نگهداری حوله ها در محیط مرطوب ،احتمال وجود قارچ و باکتری را در آن ها افزایش می دهیم این قارچ ها به سرعت تکثیر شده و آلودگی به وجود می آورند. حال برای از بین بردن این آلودگی نیاز داریم که آن ها را با آب داغ بشوییم. و هر چه دمای شستن حوله ها بالا تر باشد، امکان رشد قارچ ها و باکتری ها کاهش می یابد؛ تا جایی که هتل ها و بیمارستان ها، حوله ها را با دمای جوش می شویند. تا احتمال وجود ویروس و باکتری و قارچ را به صفر برسانند.

زیرا هنگامی که شما از حوله ی مشترک با سایر افراد، استفاده می کنید؛ احتمال انتقال ویروس ها و باکتری ها افزایش پیدا می کند. به همین دلیل شستشوی حوله ها با آب، در دمای جوش، از اصول مهم رعایت بهداشت در این گونه مکان ها می باشد.

مواد شوینده

به دلیل شستشوی مکرر حوله ها، انتخاب مواد شوینده ی مناسب امری حیاتی است. این ماده ی شوینده، باید بتواند قدرت پاک کنندگی کافی داشته باشد؛ در حالی که به بافت حوله نیز آسیبی وارد نکند. برای ابن کار، استفاده از مواد شوینده مایع را، پیشنهاد می دهیم؛ زیرا که استفاده از مواد شوینده پودری، باعث سفت شدن بافت حوله خواهد شد.

استفاده از نرم کننده ها

حوله ها معمولا پس از شستشوی مکرر، بافت سفتی پیدا کرده و زبر و زمخت می شوند. قطعا تماس پوست با حوله ی زمخت احساس ناخوشایندی را ایجاد می کند. برای حل این مشکل می توانیم از نرم کننده ها کمک بگیریم. نرم کننده ها کمک می کنند تا بافت حوله نرم و لطیف باقی بماند. اما باید توجه داشت که استفاده ی زیاد از نرم کننده ها باعث می شود تا حوله ها قدرت آبگیری خود را از دست بدهند. به همین دلیل، برای حل این مشکل، می بایست نرم کننده را به صورت یک در میان در هر شستشو استفاده نمود، تا علاوه بر نرم کردن حوله از قدرت آبگیری آن نیز نکاهد.

براق کننده ی حوله

بسیار پیش آمده است که هتل ها برای حفظ رنگ و براق بودن حوله، از مواد شیمیایی براق کننده استفاده می کنند. این کار شاید حوله ی شما را براق و خوش رنگ نماید؛ اما از عمر مفید حوله ی شما می کاهد. در واقع سفید کننده ها و براق کننده های شیمیایی، باعث از بین رفتن تار و پود و بافت حوله ها شده و طول عمر آن را می کاهند. شما می توانید برای حل این مشکل از سفید کننده های طبیعی مانند سرکه، برای سفید و براق کرده حوله ها استفاده نمایید. برای این کار می توانید مقداری سرکه را در هنگام شستشوی حوله ها به آن اضافه نمایید. تا حوله ها کیفیت رنگی خود را حفظ کرده و براق باقی بمانند.

استفاده از لکه بر برای حوله

قطعا حوله ها در طول استفاده دچار لکه هایی می شوند که در طول شستشو پاک نشده اند. برای از بین بردن این لکه ها در خشک شویی های صنعتی باید از لکه بر های تخصصی این کار استفاده شود؛ و در صورت لزوم از لکه برهای فاقد کلورین و یا لکه برهای اکسیژن دار استفاده شود؛ تا به بافت حوله کمترین اسیب وارد شده، و لکه نیز پاک شود.

بعد از نکاتی که در بالا در مورد شستشوی حوله ها در ماشین های صنعتی گفته شد؛  در ادامه

به نکات خشک کردن حوله می پردازیم. قطعا یک شستشوی خوب، بدون خشک کردن مناسب، نتیجه بخش نخواهد بود. به همین دلیل برای دانستن نکات صحیح خشک کردن حوله با حوله هنر همراه باشید.

خارج کردن حوله ها از ماشین

پس از شستشوی صحیح و اصولی حوله ها، نوبت خارج کردن آنها از ماشین است. این نکته بسیار مهم را باید به خاطر داشته باشید؛ که خارج کردن دیر هنگام حوله ها از ماشین، باعث بو گرفتن حوله ها خواهد بود. پس اگر می خواهید تا حوله ها، بوی نامطبوع به خود نگیرند، باید حتما بعد از شستشوی حوله ها، آن را سریعا از ماشین خارج نمایید و سپس پس از خارج کردن، آنها را بتکانید تا بافت آن ها یکدست شود.

خشک کردن در خشک کن

خشک کردن حوله ها در هتل ها و …، در خشک کن صورت می گیرد. زیرا خشک کردن این میزان حوله در جلوی نور خورشید ممکن نیست. به همین دلیل حوله ها را پس از خارج نمودن در خشک کن قرار می دهند. اما نکته ی مهم برای قرار گیری حوله ها در خشک کن، مدت زمان ماندن حوله ها، در خشک کن می باشد. این مدت زمان باید به قدری باشد که حوله ها کاملا خشک شده باشند. زیرا ماندن رطوبت در درون حوله، باعث رشد قارچ و باکتری در آن می شود. پس خشک شدن کامل حوله ها، در کشتن این باکتری ها کمک کننده است. اما از طرفی، ماندن بیش از حد حوله ها در خشک کن، باعث سفت و زمخت شدن بافت آن شده و عمر مفید آن را کاهش می دهند. پس باید در هنگام خشک کردن به زمان خشک شدن آن نیز توجه کافی داشت.

مکان مناسب خشک کردن حوله ها

مکان مناسب برای خشک کردن و نگهداری حوله ها

در مکان هایی مانند هتل و استخر و …، باید دارای خصوصیاتی باشد، تا به بهداشت هر چه بیشتر آنها کمک کند. به طور مثال، باید مکان مورد نظر به هیچ وجه مرطوب نباشد، تا از رشد قارچ ها جلوگیری نمایید. هم چنین محیط شما نباید تاریک مطلق باشد؛ و باید بتواند از نور طبیعی نیز بهره بگیرد تا از رشد قارچ ها در آن مکان جلوگیری کرده و بهداشت مکان رعایت شود.

قطعا رعایت کردن نکات بهداشتی در هنگام نگهداری و شستن حوله ها در یک محیط نسبتا عمومی، به اندازه ی انتخاب حوله ی مناسب، دارای اهمیت است؛ و رعایت این نکات علاوه بر افزایش طول عمر حوله ی شما، بهداشت را در هتل و بیمارستان و… شما افزایش می دهد؛ و سبب افزایش رضایت استفاده کنندگان و افزایش اعتبار شما نیز می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *