مقالات

راهنمای خرید حوله بچه گانه + نکات حوله بچگانه

یکی از دغدغه های تمامی مادران، حفظ بهداشت فرزند دلبندشان است. کودکان دارای پوست حساس تری نسبت به بزرگسالان می باشند. و این پوست حساس نیازمند مراقبت های ویژه نیز می باشد. یکی از عواملی که در سلامت پوست کودک موثر است؛ حوله می باشد. حوله همواره به شکل مستقیم با پوست کودک شما در ارتباط بوده و نقش به سزایی در حفظ سلامت پوست کودک شما دارد. به همین علت انتخاب نوع حوله برای کودکان بسیار اهمیت دارد. انتخاب حوله برای کودک شما دارای نکاتی است؛ که با رعایت کردن این نکات می توانید؛ سلامت کودک خود را حفظ نمایید. با ما همراه باشید تا در راهنمای خرید حوله بچه گانه نکات مهم حوله کودک را برای شما بیان کنیم و بتوانید حوله ای مناسب برای کودکان خود خریداری کرده و از آن به درستی نگهداری نمایید.

راهنمای خرید حوله بچه گانه مناسب فرزند شما

  • جنس حوله کودک

جنس حوله از مهم ترین فاکتور هایی است که در راهنمای خرید حوله بچه گانه باید به آن دقت نمایید. جنس حوله شما باید نرمی و لطافت زیادی داشته باشد. و مانند پوست فرزند شما، لطیف و نرم باشد. حوله زبر و زمخت برای کودک شما مناسب نبوده و به پوست او آسیب می رساند. بهترین جنس برای حوله کودکان، پنبه است. پنبه علاوه بر آبگیری بالا، جنس نرم و لطیفی دارد. پنبه بخاطر الیاف طبیعی، حساسیت زا نبوده و ایجاد قرمزی نمی کند. هم چنین برخی کودکان در همان سن کودکی دچار اگزمای پوستی و یا خشکی پوست می شوند. برای جلوگیری از این خشکی و کنترل اگزما حتما از حوله پنبه ای استفاده نمایید.

انتخاب حوله های پنبه ای باعث می شود که فرزندانمان حساسیت پوستی و خارش را تجربه نکنند. این نوع حوله ها لطیف و با تراکم هستند. به خوبی بدن کودکان را خشک کرده و خارش و حساسیت را به دنبال ندارند. پرز نمی دهند و موقع شستشو رنگ پس نمی دهند. حوله های پنبه ای هنر برای شستشو با لباسشویی و یا دست هیچ مشکلی برای شما نخواهند داشت. خوب است بدانید که، تمامی حوله های هنر از جنس پنبه است. و برای کودک دلبندتان بسیار مناسب است. حساسیت زا نبوده و آبگیری مناسبی دارد. در هنگام خرید دقت داشته باشید که حوله شما از جنس صددرصد پنبه بوده باشد و همچنین در هنگام خرید دقت نمایید که حوله شما ترکیباتی از قبیل پلی استر، فلامنت و نایلون نداشته یاشد.

راهنمای خرید حوله بچگانه

  • تراکم مناسب حوله کودک

تراکم مناسب در حوله های کودک شما، از دیگر آیتم های مهم در هنگام خرید حوله می باشد. حوله مناسب کودک، باید قدرت آبگیری مناسبی را داشته باشد. باید بتواند به سرعت کودک شما را خشک نماید؛ تا از سرما خوردن کودک شما جلوگیری نماید. برای این کار باید به قدرت آبگیری حوله ای که خریداری می کنید دقت نمایید. آبگیری یک حوله ارتباط مستقیمی با جنس و تراکم آن حوله دارد. به این شکل که هر چه تراکم یک حوله بالا تر باشد؛ میزان آبگیری آن نیز بیشتر می شود. جنس پنبه نیز دارای آبگیری بسیار بالایی است که برای استفاده کودک شما بسیار مناسب است. در راهنمای خرید حوله بچه گانه یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید تراکم حوله است.

میزان حلقه های موجود در یک حوله، تراکم آن را نشان می دهد. حوله های هنر دارای حلقه های زیادی در درون خود می باشند؛ که باعث بالا رفتن تراکم آن ها می شود و این تراکم بالا در جذب کردن آب بیشتر موثر است و آبگیری آن را افزایش می دهد. هم چنین با افزایش تراکم حوله شما می تونید بارها حوله کودکان را بشویید؛ بدون اینکه نگران خراب شدن و یا شل شدن آن ها باشید. تراکم بالای حوله به سفت شدن بافت آن حوله و طول عمر آن اضافه می کند. به یاد داشته باشید که هنگامی که به حوله نگاه کردید و پارچه زیرین آن را مشاهده نمودید؛ از خرید آن صرف نظر نمایید. زیرا تراکم این حوله کم بوده و برای خرید اصلا مناسب نمی باشد. در مقاله راهنمای خرید حوله نیز نکاتی کامل‌تر درباره این موضوع بیان کرده‌ایم.

  • رنگ مرغوب حوله کودک

همانطور که حوله ها دارای جنس مرغوب و نا مرغوب هستند؛ از رنگ مرغوب و نامرغوب نیز تهیه می شوند. رنگ های نامرغوب رنگ هایی هستند که هنگام شستشو تغییر می کنند. به این شکل که در هنگام شستشو رنگ می دهند. این رنگ دادن باعث از بین رفتن کیفیت ظاهری آن ها می شود. و علاوه بر خراب شدن ظاهر حوله شما، سبب بروز حساسیت بر روی پوست شده و بهداشتی نیستند. پس در هنگام خرید به مرغوب بودن رنگ حوله خود نیز توجه داشته باشید.

  • عدم پرز دهی حوله کودک

پرز ندادن حوله از جمله مواردی است که نشان دهنده جنس نامرغوب حوله می باشد. پرز های حوله هنگامی که به مقدار زیادی باشد؛ بر روی پوست فرزند شما می نشیند و ایجاد آلودگی خواهد کرد. هم چنین حوله هایی که شروع به پرز دادن می کنند؛ دیگر قابل استفاده نیستند و به صرفه نمی باشند. یکی از دلایل پرز دادن حوله، تراکم کم حوله می باشد. هنگامی که یک حوله از بافت شلی برخوردار باشد؛ بعد از شستشو، شروع به پرز دادن می کند. به همین دلیل حوله هایی که تراکم بالایی دارند؛ طول عمر بالاتری داشته و اقتصادی ترند.

راهنمای انتخاب حوله بچه گانه

  • دوخت مناسب حوله کودک

اگر می خواهید کیفیت یک حوله را بسنجید به دوخت آن نگاه کنید. دوخت های مرتب و تمیز، نشان دهنده یک جنس مرغوب است. دوخت تن پوش های حوله هنر راسته دوزی می باشد. که این نوع دوخت، به افزایش طول عمر حوله شما منجر می شود.

  • سایز مناسب حوله کودک

بسیاری از افراد حوله های رودوشی و استخری برای کودکان انتخاب می کنند. اما پیشنهاد ما انتخاب بهتریی برای مراقبت بیشتر و کاهش زحمت خانواده است. حوله تن پوش کودک و نوجوان هنر برای همراهی شما در استحمام و آب‌تنی فرزندتان معجزه می کند. فرزندتان می تواند با حوله پالتویی بچگانه به راحتی در خانه قدم بزند یا در تخت خود استراحت کند و شما اصلا نگران سرما خوردن و خیس بودن بدن او نباشید. حوله پالتویی بچگانه هنر دارای جیب، کلاه و کمربند است و در سایز های 60، 70، 80 برای کودکان و در سایز های 90 و 100 برای نوجوانان است.

برای فهمیدن سایز مناسب فرزندتان کافیست تا از ابتدای سر شانه او تا مچ پایش را اندازه گیری کنید و سپس سایز مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. دلیل اندازه گیری تا مچ پا، استفاده بهینه از حوله است. زیرا که کودکان مدادم در حال رشد بوده و با خرید حوله ای که تا مچ پای آن ها طول دارد می توانند؛ مدت زمان بیشتری را از حوله خود استفاده نمایند. و بدین ترتیب حوله برای شما صرفه اقتصادی خواهد داشت. همچنین بلند بودن حوله در بهتر خشک کردن کودکان نیز موثر است.

  • رنگ مناسب حوله کودک

انتخاب رنگ مناسب برای حوله ها می تواند در استفاده بهتر آن ها تاثیر داشته باشد. زیرا کودکان باید رنگ حوله ها را دوست داشته باشند. تا در استفاده از آن ها ذوق داشته باشند. برای این کار می توانید از رنگ های شاد و متنوع استفاده کنید. رنگ ها در کودکان اثر مفید دارند. و کودکان نسبت به رنگ های شاد واکنش مثبتی از خود نشان می دهند. هم چنین شما می توانید برای انتخاب رنگ حوله ها از نظر کودکتان نیز استفاده نمایید؛ زیرا کودک باید حوله خود را دوست داشته باشد.

زیبایی و جذابیت البسه کودکان و نوجوان مهم است. ظاهر چشم نواز که مناسب کودکان و نوجوانان باشد و برای آنها جالب توجه باشد بر روحیه و نشاط فرزندان و ترغیب آنها برای آب تنی و حمام اثر گذار است. بنابراین از فرزندتان بخواهید که هنگام خرید شما را راهنمایی کند و حوله دلخواه خود را انتخاب کند و در صورتی که به تنهایی این کار را انجام می دهید حوله ای با رنگی انرژیک و طرحی جذاب مناسب سن کودکان و نوجوانان انتخاب کنید. همچنین بهترین رنگ برای حوله نوزادان شما، رنگ های روشن است. رنگ های روشن روحیه نوزادان را بهبود می بخشد. همچنین زودتر کثیفی و آلودگی را نشان داده و در حفظ بهداشت موثر است.

  • قیمت مناسب حوله کودک

سعی کنید حوله بچه گانه ارزان قیمت انتخاب کنید همیشه ارزان قیمت بودن دلیل بر بی کیفیت بودن نیست گاهی می توان یک جنس با دوام و با کیفیت خریداری کرده و ماندگار و کیفیت آن  دلیل بر مقرون یه صرفه بودن آن باشد. بهتر است حوله پالتویی و حوله بچه گانه تن پوش را با سایزی بزرگتر انتخاب کنید زیرا کودکان در حال رشد هستند و به سرعت برای آن ها کوچک می شود. بنابراین جنسی مقاوم  و بادوام را انتخاب کنید . این کار سبب می شود تا حوله بچه گانه ارزان قیمت برای شما تمام شود.

راهنمای انتخاب حوله بچگانه

نحوه مراقبت از حوله بچگانه

  • عدم استفاده از حوله ها با رایحه معطر

برخی از حوله های موجود در بازار از مواد شیمیایی برای معطر کردن حوله ها استفاده می کنند. اما این کار اصلا برای سلامتی نوزاد شما مناسب نمی باشد. مواد استفاده شده در این حوله ها کاملا شیمیایی بوده و آلرژی زاست. هم چنین باعث آسیب رساندن به پوست و ریه کودک شما می شود. بنابراین در هنگام خرید به نداشتن رایحه غیر طبیعی حوله کودکتان توجه نمایید.

  • شستشوی مناسب حوله کودکان

علاوه بر نکاتی که در هنگام خرید حوله کودکان باید به آن توجه داشت؛ نحوه نگهداری از حوله کودکان است. در هنگام نگهداری و شستشو باید به نکاتی توجه نمایید که در زیر به آن اشاره می کنیم. همچنین جهت اطلاع کامل از نحوه شستشوی حوله می‌توانید مقاله نحوه شستشوی حوله با ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید.

  1. شستشوی مداوم:
    شستشوی مداوم برای حفظ بهداشت حوله کودک شما ضروری است. کودکان پوست بسیار حساسی دارند و وجود آلودگی بر روی حوله باعث ایجاد جوش بر روی پوست آن ها می شود. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که حوله آن ها را هفته ای یک بار بشویید. و به خوبی خشک نمایید. زیرا که باقی ماندن رطوبت بر روی حوله،‌ مکان را برای رشد باکتری ها و قارچ ها فراهم کرده و مشکلات پوستی ایجاد می نماید. همچنین بهترین روش برای خشک کردن حوله ها، قرار دادن آن ها در مقابل نور خورشید می باشد. نور خورشید باعث از بین رفتن باکتری های حوله و قارچ های آن می شود و برای حفظ بهداشت حوله ضروری است.
  2. دمای مناسب شستشو:
    دمای مناسب شستشوی حوله کودکان، دمای حدود ۶۰ درجه می باشد. دمای بالای آب در هنگام شستشوی باعث از بین رفتن باکتری ها و آلودگی موجود در سطح حوله شده و سبب افزایش بهداشت حوله ها می گردد.
  3. حوله کودکان را جدا بشویید:
    بهتر است حوله ها را (به خصوص حوله کودکان را) از دیگر البسه جدا کرده و سپس با مقداری مواد شوینده بشویید. این جدا سازی باعث می شود تا حوله ها میکروب لباس های دیگر را جذب نکنند و بدین شکل بهداشت حوله ها حفظ گردد.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم؛ که نشان استاندارد را بر روی بسته بندی محصول چک نمایید. در هنگام خرید بسته بندی حوله را چک کرده و در صورت داشتن نشان استاندارد اقدام به خرید نمایید. چرا که امکان فیک بودن محصولات و تهیه شدن آن ها از مواد غیر استاندارد و غیر بهداشتی زیاد است. و با این کار سلامت کودک شما به خطر می افتد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا تمامی نکات مهم درباره خرید حوله کودکان برای شما ذکر شود؛ و علاوه بر آن به نکاتی در نگهداری بهینه حوله حمام کودکان اشاره شد. شما می توانید برای خرید حوله تن پوش کودکان، نمونه های آن را در سایت مشاهده نمایید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. لطفا نظرات و سوالات خود را در سایت و یا در اینستاگرام و فیس بوک حوله هنر با ما در میان بگذارید.

انتخاب حوله برای کودکان اهمیت ویژه ای دارد. شما با دریافت راهنمای خرید حوله بچه گانه می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید . زیرا البسه های حوله ای مستقیما با پوست کودکان در تماس بوده و از این رو بهتر است پنبه ای بوده و برای ان ها حساسیت زا نباشد. از سوی دیگر انتخاب تن پوش حوله ای انتخابی کاربردی و مقرون به صرفه برای شما خواهد بود. حوله هنر بهترین و خوش رنگ ترین و با کیفیت ترین حوله ها را برای شما و فرزندانتان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *