blog

نحوه شستشوی حوله با ماشین لباسشویی

شستشوی حوله یکی از موارد اساسی برای نگهداری از آن است؛ که بعد از خرید حوله حمام و یا حوله دست مناسب خود، باید به آن توجه نمایید؛ واضح است که برای رعایت بهداشت فردی نیاز داریم تا حوله صورت و بدن خود را به درستی بشوییم. اما جالب است بدانید که با دانستن چند نکته کلیدی در مورد نحوه شستشوی حوله با ماشین لباسشویی می توانید کیفیت آن را تا مدت ها حفظ نمایید. ما در حوله هنر به فکر کیفیت حوله شما حتی بعد از خرید نیز هستیم . به همین دلیل به نوشتن مقاله زیر پرداختیم که در آن، نکات کلیدی در مورد نحوه شستشوی صحیح و حفظ بهداشت آن توضیح داده شده است.

نکات کلیدی شستشوی حوله با ماشین لباسشویی

  • شستشوی حوله برای حفظ بهداشت

حداقل دو هفته یک بار، به شستشوی حوله تن پوش، حوله استخری و یا حوله حمام خود بپردازید؛ زیرا حوله از جمله البسه ای است که مستقیما با پوست شما در ارتباط است. شکل گیری قارچ و باکتری و چربی و حتی آلودگی روی حوله، باعث بوجود آمدن مشکلات پوستی در شما می‌گردد. با شستشوی مرتب حوله ها از تن خود در برابر این امراض جلوگیری کنید.

همچنین حوله دست و صورت و روسری حوله‌ای خود را هفته ای یک بار بشویید زیرا این حوله مستقیم با پوست صورت شما در ارتباط است. هرگونه آلودگی و چربی باقی مانده از دست و صورت بر روی حوله، باعث بوجود آمدن جوش و مشکلات پوستی می‌گردد. البته توصیه ما این است که برای صورت و دست خود، دو حوله جداگانه تهیه نمایید؛ تا از انتقال آلودگی های دست به صورت خود جلوگیری نمایید. همچنین حوله صورت خود را در خارج از محیط سرویس بهداشتی نگهداری نمایید؛ تا از آلودگی های این محیط در امان باشد.

  •  شستشوی حوله قبل از اولین استفاده

بعد از خرید حوله خود باید ابتدا آن را بشویید زیرا ممکن است در حین بسته بندی و تحویل، دچار آلودگی شده باشد. همچنین ممکن است رنگ باقی مانده بر روی حوله برای شما آلرژی ایجاد نماید. پس بهترین کار، شستن حوله بلافاصله پس از خرید آن است.

  • شستشوی حوله در دمای مناسب

یکی از مهم ترین دلایل شستشوی حوله از بین بردن قارچ ها و باکتری هایی است که برای پوست شما مشکل ایجاد می کند. بنابر این دمایی که در آن حوله خود را می شویید بسیار مهم است. پس با توجه به این نکته بهترین روش شستن حوله، شستشوی آن در دمای 40 درجه می باشد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که در شستشوی اولیه، حوله خود را با آب سرد بشویید تا کیفیت رنگی آن حفظ شود؛ سپس در شستشو های بعدی آن را با آب ولرم 40 درجه بشویید.

  • شستشوی حوله به صورت جداگانه

سعی کنید حوله های خود را از دیگر البسه جدا نمایید. زیرا دیگر البسه شما آلودگی بیشتری دارند و شستشوی آن ها همزمان با حوله ها روش مناسبی نمی باشد. هم چنین اگر شخصی مبتلا به بیماری های پوستی مانند قارچ و زگیل و … است بهتر است که حوله خود را جدا از حوله دیگر افراد خانه بشوید و خشک نماید. توصیه دیگر حوله هنر برای شما این است که حوله هایی که رنگ سفید و مایل به سفید دارند را جدا بشویید. زیرا این گونه حوله ها بسیار سریع تر رنگ گرفته و ظاهر مطلوب خود را از دست می دهند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حوله حتما نکات کلیدی موجود در مقاله راهنمای خرید حوله را مطالعه بفرمایید.

  • مواد شوینده مناسب برای شستشوی حوله

قطعا لطافت و نرمی حوله، از مشخصه های مهم آن است و کسی دوست ندارد حوله ای که با پوستش در تماس است، حالت زمخت و سفت به خود بگیرد. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی و حفظ نرمی حوله خود، لازم است که مواد شوینده کمی داخل ماشین بریزید و از مواد شوینده ی ملایم استفاده نمایید؛ چرا که استفاده از شوینده های قوی و پودری باعث سفت شدن حوله شما می شود. برای این کار حوله ها را جدا از لباس های دیگرتان داخل ماشین لباسشویی بریزید و نصف مواقع عادی در آن مواد شوینده استفاده نمایید؛ نا نرمی و لطافت حوله باقی بماند.

  • استفاده از نرم کننده در شستشوی حوله

برای شستن حوله تنی و حوله دست و صورت خود نیاز دارید که نرمی آن را حفظ نمایید. برای این کار کافی است در هنگام شستشوی آن در ماشین لباسشویی مقداری نرم کننده به آن اضافه نمایید. این کار باعث می شود لطافت و نرمی حوله ی شما حفظ شود؛ اما نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که استفاده ی زیاد از نرم کننده باعث از بین بردن تار و پود حوله شما می شود. برای حل این مشکل استفاده از نرم کننده را کمتر کنید. و به صورت یک در میان در شستن حوله خود از نرم کننده استفاده نمایید.

  • استفاده از سرکه سفید در شستشوی حوله

یکی از دغدغه های مهم در شستشوی حوله تغییر کیفیت آن می باشد. این تغییر می توانید تغییر کیفیت رنگ، لطافت و همچنین مشکل پرزدهی و شل شدن تار و پود حوله می باشد. که ممکن است این مشکل شما را از شستشوی مکرر حوله خود باز دارد که این امر عوارض بهداشتی در پی دارد.

اما برای حل این مشکل، برای شما راه حلی داریم؛ تا بتوان به وسیله ی آن کیفیت رنگی حوله را پس از شستشو های مکرر هم چنان حفظ کرد. برای این کار می توانید مقدار کمی (یک چهارم فنجان) سرکه سفید را در مواد شوینده خود بریزید. این کار باعث می شود تا کیفیت رنگ حوله شما حفظ گردد و حوله شما براق بماند و افت رنگی نداشته باشد.

  • ممنوعیت استفاده از سفیدکننده برای شستن حوله

لکه ها یکی مواردی است که از بین بردن آن ها شاید دغدغه ای برای استفاده کننده البسه باشد. ممکن است که روی حوله شما هم لکه ای بوجود بیاید که بخواهید برای از بین بردن آن از سفید کننده ها استفاده نمایید.

شاید در نگاه اول استفاده از سفید کننده برای از بین بردن لکه حوله شما و یا از بین بردن کدری و تغییر رنگ آن مناسب باشد. اما باید بدانید که استفاده از سفید کننده ها باعث از بین رفتن تار و پود حوله شما شده و پس از مدتی بافت ان را شل و از هم باز می کند. پس استفاده از سفید کننده برای شستن حوله، ممنوع!

تا به اینجا کار شما با نکات شستن حوله خود آشنا شدید اما برای ادامه به نکاتی از خشک کردن و مراحل بعد از آبکشی حوله شما می پردازیم که بسیار حائز اهمیت است.

  • حوله را پس از خروج از ماشین لباسشویی بتکانید

یکی از مشخصه هایی که نشاندهنده شستشوی مناسب حوله است؛ حفظ ظاهر آن است. به این صورت که شما پس از خشک شدن حوله خود، باید ریشه های حوله شما یکدست باشد. برای این کار می توانید حوله خود را قبل از خشک شدن تکان دهید به این صورت که پس از شستشوی حوله خود در داخل ماشین لباسشویی، آن را خارج نموده و بتکانید. در این حالت ریشه های حوله شما که بر اثر شستشو کج و در هم رفته شده بود دوباره به حالت اول برگشته و صاف می شود. این کار باعث می شود که این حالت صاف، در هنگام خشک شدن باقی مانده و بافت حوله شما حفظ شود.

  • از قرار دادن طولانی مدت حوله خود در خشک کن بپرهیزید

اگر می خواهید حوله شما پس از شستشو حالت و نرمی خود را حفظ نماید، باید آن را به درستی خشک کنید. یکی از راهکار هایی که باید در خشک کردن حوله خود به آن توجه نمایید؛ استفاده کمتر خشک کن برای خشک کردن حوله شماست. زیرا خشک کن ها معمولا بافت حوله را از نرمی خارج کرده و حالت زبری به حوله شما می دهد.

می توانید حوله خود را در مدت کمی درون خشک کن قرار دهید تا بافت آن حفظ شود؛ اما اگر از آفتاب گرم روز بهره مند هستید، هرگز خشک کن را جایگزین نور آفتاب نکنید؛ زیرا بهترین روش برای خشک کردن البسه به خصوص حوله، نور آفتاب روز، و هوای آزاد می باشد که باعث می شود بافت حوله حفظ شود؛ و هم چنین به کشتن قارچ ها و باکتری ها نیز کمک می کند. به یاد داشته باشید به محض خشک شدن حوله و آب گرفتگی حوله خود، آن را از روی بند، جدا نمایید. زیرا  در معرض بودن زیاد حوله شما با نور خورشید، باعث پوسیدگی آن می شود.

  • محیط های نامناسب برای حوله های شما کدامند؟

برای حفظ بهداشت حوله خود، نیازمند محیط مناسبی برای نگهداری و خشک کردن آن می باشید. اما محیط های نامناسب برای خشک کردن حوله محیطی است که فضای تاریکی دارد. قارچ ها و باکتری ها در فضا های تاریک، نه تنها از بین نرفته، بلکه رشد بیشتری نیز خواهند داشت. به همین علت قرار گیری حوله در محیط تاریک، از بد ترین روش ها برای خشک کردن آن است. همچنین خشک کردن حوله در محیط مرطوب، مانند حمام، بسیار روش اشتباهی است؛ زیرا رطوبت نیز باعث رشد قارچ بر روی حوله شما خواهد شد. بهترین روش برای خشک کردن حوله قرار دادن آن در مقابل نور خورشید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *